Stiri / Stiinta & Tehnica

NASA este hotarata sa studieze materia si energia intunecate

28-05-2017 11:31:21
De Redactia Stiri
NASA intenționează să lanseze noul sau Wide Field Infrared Survey Telescope (WFIRST - telescop de sondare in infrarosu), la mijlocul anilor 2020, pentru a studia energia si materia întunecate.

Conform dezvoltatorilor sai, noul proiect urmareste sa-i ajute pe cercetători sa descopere secretele energiei si materiei intunecate, și sa exploreze evoluția Cosmosului. In acelasi timp, se va urmari identificarea unor noi spatii prielnice vietii, conform unui comunicat al NASA, emis joi.

Decizia de a continua proiectul WFIRST, a fost luată miercuri.

În cosmologie, energia întunecată, pe care WFIRST intentioneaza sa o studieze, este o formă de masă-energie (si nu doar o energie, cum indica numele ei) dovedită doar teoretic, prezentă în tot Universul, in proportie de 73% in totalul de masa-energie al Universului. Exercitând o presiune negativă, ea generează o forță care se comportă ca o gravitație negativă (repulsivă). Astfel, energia întunecată ar putea explica accelerarea expansiunii Universului, iar pentru asta este nevoie de o măsurare precisă a acestei viteze de expansiune, in vederea determinarii modului în care expansiunea variază în timp.

Materia întunecată este si ea, cel putin în prezent, un tip necunoscut de materie, despre care se crede că ar conține o mare parte din masa totală a Universului. Materia întunecată nu emite și nici nu absoarbe lumina sau radiațiile electromagnetice sau de altă natură, și deci nu poate fi observată direct cu telescoapele, asa incat nici existenta ei, inca, nu a putut fi dovedita pe cale experimentala, din cauza ca nu emite radiatii. Se estimează că materia întunecată constituie 83% din materia din Univers și 23% din masa-energia Universului.
Alte stiri recente