Confidentialitatea datelor si siguranta pe Internet

30-01-2013 07:16:01

   Data de 28 ianuarie 2013 a fost Ziua Internațională a Confidențialității, recunoscând principiul confidențialității ca pe o libertate fundamentală. Începând cu anul 2007, această zi lansează evenimente și campanii in întreaga lume, legate de intimitate, cum ar fi Ziua Europeană a Confidențialității – inițiativă sustinuta de Supervizorul european in protectia datelor.
   Problema a devenit tot mai stringentă în ultimii ani, datorita cantitatii de date postate on-line, pe Internet, în fiecare zi. În timp ce consumatorii sunt în mare parte sceptici vizavi de acest subiect, ziua isi doreste sa clarifice macar un pic lucrurile.

   Potrivit unui studiu realizat de Institutul Ponemon, s-a constatat că Mozilla este compania care a beneficiat, in anul 2012, de cel mai inalt grad de incredere in domeniul intimitatii pe Internet. Fundatia non-profit este, astfel, plasata pe primul loc în categoria "Internet & Social Media" și pe locul 20 în rândul tuturor categoriilor. Se pare ca Mozilla a depasit, deci, Google, Facebook sau Twitter. Fundatia Mozilla a fost aleasa ca „intreprinderea digitala cea mai fiabila din punct de vedere al confidențialitatii".

   Cu ocazia primirii premiului, Mozilla a declarat că nu a urmarit să câștige premii, atunci când vine vorba despre viața privata a utilizatorilor săi. De fapt, subiectele legate de protejarea vieții private și a datelor se afla în centrul misiunii actuale a Mozilla, de a face ca Internetul sa fie un mediu mai deschis și un mediu al colaborarii. Pentru a reusi acest lucru, Mozilla are drept scop dezvoltarea de produse inovatoare, care sa ofere utilizatorului un control mai bun asupra datelor sale personale.

   Fundația a mai indicat faptul că nu trateaza intimitatea ca pe un scop în sine, dar respectarea acesteia este foarte mult apreciata, având în vedere toate complexitatile și nuanțele referitoare la viața privată și securitatea de astăzi.
   Acestea fiind spuse, Mozilla consideră că studiul evidențiază in primul rand teama consumatorilor in fața serviciilor on-line și speră ca ea și alte persoane sa reuseasca sa corecteze aceasta atitudine negativa.

   Conform Fundatiei, utilizatorii au nevoie de vizibilitate și de control in urmărirea on-line și, prin urmare, este nevoie de mai multă transparență privind metodele de colectare a datelor și elaborarea profilelor de utilizator.

   Astazi, de exemplu, Firefox le permite celor 450 de milioane de utilizatori sa isi ridice mâinile și să strige: "Nu vreau sa fiu urmarit!”. Prin optiunea „NU”, setata la rubrica „Urmarire”, oricine isi poate exprima alegerea proprie vizavi de urmarirea sa de catre o platforma web. Atunci când această opțiune este activată, Firefox va informa rețelele de publicitate, site-urile web si aplicatiile, despre alegerea utilizatorului de a nu fi urmărit.

   Astăzi, trebuie sa fii un expert în calculatoare pentru a te proteja impotriva urmăririi on-line, a utilizarii abuzive a datelor de către terțe părți, a cookie-urilor sau a violarii datelor personale. Pentru a evita aceste probleme, va fi inca nevoie de multe alte softuri si unelte, care sa fie dezvoltate de browser-ul pe care il folositi, pentru a fi siguri de confidențialitate și securitate…

   Va sugeram sa demonstrati prudenta si sa va alegeti bine paginile pe care vreti sa intrati si la care vreti sa va inscrieti!

LIVE TV Lacasuri Ortodoxe
Program TV