Descoperire: Indienii au ajuns inaintea europenilor in Australia

15-03-2013 10:21:29
Abonează-te la newsletter-ul LONews!

Un nou studiu a constatat ca pana la 11% din genomul australienilor indigeni a fost format de către indieni, care au ajuns pe continent cu aproximativ 4.000 de ani în urmă, conform unui raport recent al jurnalului Nature.
   Studiul a fost finalizat de catre oamenii de stiinta din Institutul Max Planck pentru Antropologie si Evolutie, Germania, și publicat în jurnalul Academiei Nationale de Stiinte, citat de VoR.

Noile descoperiri contrazic opinia curentă, conform careia Australia nu ar fi avut nicio comunicare cu restul lumii până la sosirea europenilor, timp de 45.000 de ani in urma, pana în anii 1700.

Irina Pugach, de la laboratorul Mark Stoneking, care a inițiat studiul, a găsit urme de gene indiene prin compararea variatiilor genetice pentru 344 de persoane, printre care australienii indigeni din Teritoriul de Nord, muntenii din Papua Noua Guinee, asiaticii de Sud-Est, indieni și unii oameni din SUA și China. Ea a confirmat că există o legătură între genomul australienilor, al oamenilor din Noua Guinee și al celor din Mamanwa (un grup Negrito din Filipine). Aceste popoare au fost separate cu aproximativ 36.000 de ani în urmă, fapt care sugerează că toate acestea ar putea fi descendentele unei populații vechi din sudul Africii.

Sheila van Holst Pellekaan, un genetician al Universitatii din New South Wales, și-a exprimat bucuria ei vizavi de noile inregistrari. Ea a menționat, însă, că aceste constatări "nu se refera la intreaga populație a Australiei" și este necesara cercetarea genomilor în alte părți ale continentului, unde locuitorii acestor teritorii sunt destul de reticenti la experimentele genetice, asa incat colectarea datelor poate dura ceva timp.

Din aceeasi categorie:
LIVE TV Lacasuri Ortodoxe