A fost descoperita o exo-planeta, mai mica decat Mercur

22-02-2013 05:46:40
Abonează-te la newsletter-ul LONews!

O exoplanetă (sau planetă extrasolară) este o planetă care ori își are orbita în jurul unei alte stele decât Soarele, aparținând deci unui alt sistem planetar decât sistemul nostru solar, ori se mișcă liber prin galaxie.
   În galaxia noastră există miliarde de stele, și se apreciază că peste 15 % din ele dispun de planete care le înconjoară.
   Descoperirea exoplanetelor este dificilă deoarece ele se află la distanțe imense și nu dispun de lumină proprie. În iunie 2011, erau deja descoperite peste 500 planete extrasolare. Marea majoritate a lor a fost detectata prin intermediul observațiilor asupra vitezei radiale și a altor metode indirecte (tehnica lentilelor de microgravitație, care se bazează pe deviația luminii de la o stea, atunci când aceasta se află în spatele câmpului gravitațional al unei alte stele), si nu cu ajutorul unor imagini reale.
   Au fost descoperite și câteva exoplanete extragalactice. Exoplanetele prezinta importanta in randul ceercetatorilor, pentru descoperirea unei eventuale vieți extraterestre, intrucat stelele nu ar putea adăposti viața, fiind prea fierbinți.

O astfel de exoplaneta, mica, denumita "Kepler 37b", prima mai mică decât cea mai mică planetă a sistemului nostru solar, Mercur, a fost descoperita de satelitul american Kepler, conform declaratiilor din ultimele ore, ale astronomilor.

Ea a fost reperata impreuna cu alte doua planete extra-solare, orbitand în jurul unei stele numite Kepler-37, in conformitate cu un articol publicat de echipa lui Thomas Barclay, din Centrul de Cercetare Ames al NASA, din California.
   Două dintre aceste trei planete, printre care si Kepler 37b, care o orbiteaza pe Kepler-37, sunt mai mici decat Pamantul, în timp ce cea de-a treia are de două ori mărimea planetei noastre.

Lansat în martie 2009, satelitul Kepler identifică potentialele exoplanete prin observarea schimbărilor luminozitatii in cazul a mai mult de 150.000 de stele din constelatiile Cygnus si Lyra. Misiunea sa este aceea a descoperirii unor planete surori ale Pamantului, pentru identificarea unor eventuale forme de viata extraterestră.

Descoperirea a fost anunțata in publicatia internationala „Natura”, specificand ca Kepler-37b are aproximativ 80% din dimensiunea planetei Mercur, apropiata de cea a Lunii noastre. Diametrul lui Mercur, din cate se stie, este de 4878 km (iar al Lunii, de 3476 Km), fiind cea mai mica planeta din sistemul nostru solar și cea mai apropiata de Soare.

Temperatura la suprafata exoplanetei Kepler-37b ar putea depăși, insa, 400 de grade Celsius, potrivit astronomilor, citati de France Presse, asa incat ei cred ca este, probabil, vorba despre o planetă stâncoasă, fără atmosferă sau apă, similara cu Mercur. Prin urmare, ea este nelocuita.

Din aceeasi categorie:
LIVE TV Lacasuri Ortodoxe